اتحادیه اروپا و سازمان های مردمی تاجیكستان خواهان حذف شكنجه در این كشور شدند
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور شكنجه به تازگی در دیدار و گفت و گو با 'امام علی رحمان' رییس جمهوری تاجیكستان، تاكید كرد: گرفتن اقرار از افراد مظنون با استفاده از روش های مختلف شكنجه توسط كارمندان انتظامی و امنیتی تاجیكستان به پدیده ای معمولی تبدیل شده كه در فعالیت روزمره این نهادها قابل مشاهده است.

'خوان مندیز' پس از سفر 10 روزه خود به تاجیكستان از 17 زندان و بازداشتگاه این كشور بازدید و با ارایه گزارشی ، از وضع شكنجه در این كشور انتقاد كرد و بهبود شرایط فعلی و رعایت حقوق شهروندان بازداشت شده در تاجیكستان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری'اوستا'، در این نشست كه امروز به كار خود پایان داد، بیش از 70 نفر از نمایندگان اتحادیه اروپا، دولت تاجیكستان، كارشناسان و صاحبنظران اروپایی و تاجیك مخالف شكنجه، حضور داشتند.

شركت كنندگان در این نشست با استناد به گزارش سازمانهای بین‌المللی حقوق بشر مبنی بر آنكه در نهادهای انتظامی و امنیتی تاجیكستان از شكنجه زیاد استفاده می‌شود، تاكید كردند: دولت دوشنبه باید با اصلاح قانون، با شكنجه گران شدیدا برخورد كند.

اعضای پارلمان تاجیكستان اسفند ماه سال گذشته با اصلاح قانون كیفری این كشور، برای استفاده از شكنجه علیه بازداشت شدگان مجازات تعیین كردند.

شركت كنندگان علاوه بر بررسی وضعیت حقوق بشر تاجیكستان افزودند: با بهره گیری از تجارب بین المللی در امر مبارزه با شكنجه، باید راهبردی مناسب جهت تقویت مبارزه با شكنجه در تاجیكستان تدوین شود.

سازمان عفو بین الملل نیز با انتشار گزارشی در اوایل خرداد ماه امسال از وجود شكنجه و آزار در بازداشتگاهها، محدود بودن آزادی بیان و خشونت علیه زنان و دختران در تاجیكستان ابراز نگرانی كرده بود.

آساق**ه.ص**1558**1651





:: برچسب‌ها: انگلستان , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: